Betaling, levering en retour

Betalingsmogelijkheden

iDeal:

Met Ideal kunt u veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van Ideal, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Ideal biedt een aantal voordelen: het is net zo veilig, vertrouwd en gemakkelijk als internetbankieren en wordt ondersteund door alle grote Nederlandse banken. U heeft controle en overzicht en de betaling wordt direct ontvangen waardoor uw bestelling sneller wordt verwerkt.

Hoe werkt iDeal?  U plaatst uw bestelling en bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDeal wilt betalen. Klik dan op de iDeal betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaarstaat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven.

Vooraf overmaken

U kunt er ook voor kiezen om het bedrag van uw bestelling vooraf over te maken, bijvoorbeeld wanneer u nog geen gebruik maakt van internetbankieren. Wanneer wij uw betaling hebben ontvangen wordt uw bestelling zo snel mogelijk verzonden. Houdt u rekening met extra verwerkingstijd van enkele werkdagen. Wanneer u kiest voor bankoverschrijving ontvangt u na uw bestelling een factuur per e-mail. Gelieve deze over te maken op rekening (IBAN): NL06 RABO 0101713177 ten name van B.TH.C.M van Elk, onder vermelding van uw bestelnummer. De BIC-code voor betalingen uit het buitenland: RABONL2U

Verzending en levertijd

Verzending vindt plaats met PostNL. Bestellingen boven een bedrag van  € 99,-  worden gratis verzonden, daaronder geldt een bijdrage van € 5.95 in de verzendkosten. Bij veel producten in deze webshop staat "voorraadartikel" of "op voorraad" vermeld. Deze producten behoren tot ons standaard assortiment en zijn vrijwel altijd voorradig. Deze trachten wij binnen 1 werkdag na ontvangst van uw betaling te versturen. Hieraan kunnen echter geen rechten worden ontleend. Ondanks zorgvuldige planning kan het voorkomen dat bepaalde producten niet op voorraad of tijdelijk niet leverbaar zijn. Wanneer u meerdere producten tegelijk besteld worden deze in één zending verstuurd. In dat geval is de langste levertijd bepalend. Bij een lange levertijd bieden wij u vanzelfsprekend de mogelijkheid om de bestelling zonder opgaaf van reden en zonder kosten te annuleren. Reeds betaalde bedragen zullen zo snel mogelijk teruggestort worden, wij streven naar creditering binnen 10 werkdagen. Ben van Elk is in geen geval aansprakelijk voor ontstane schade als gevolg van het overschrijden van de levertermijn. Wij behouden het recht om in gedeelten te leveren.  Aan de voorraadstatus / indicatie levertijd op de website kunnen geen rechten worden ontleend.

Verzending naar het buitenland

De functionaliteit om te verzenden naar het buitenland is op dit moment nog niet geintegreerd in onze webshop. Dit is voor sommige landen echter wel mogelijk, echter afhankelijk van het product en de bestemming kunnen andere voorwaarden en (verzend-)tarieven gelden. Neem telefonisch of per e-mail contact met ons op voor meer informatie.

Retouren

Door middel van een retouraanvraag kunt u een product retour melden. Dit kan binnen 14 dagen, zonder opgaaf van redenen. Bekijk het product gerust zoals u in de winkel zou doen. Haal het product uit de doos en bekijk het aan alle kanten maar ga er niet mee werken. Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product dient slechts in die mate uitgepakt of gebruikt te worden voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Bij retournering moet het product onbeschadigd met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. Zie voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden. Sluit bij de retourzending een document bij met daarop duidelijk vermeld: uw naam, e-mailadres, telefoonnummer, ordernummer en rekeningnummer zodat wij uw geld terug kunnen storten. De verzendkosten voor de te retourneren producten zijn voor rekening van de klant. Retourzendingen waarvan de verzendkosten niet zijn voldaan worden geweigerd. Retourzendingen zijn in alle gevallen voor risico van de koper.

Klachten

In geval van klachten tijdens het gebruik van een product (binnen de (wettelijke) garantieperiode), moet het product zo spoedig mogelijk, met opgave van de klacht en originele aankoopbon/aankoopfactuur aan ons worden gezonden of gebracht. Wij proberen uw klacht altijd zo spoedig mogelijk op te lossen. Indien u ons geen aankoopbon/factuur kunt overleggen, kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen. Alle aan ons gerichte zendingen (dus ook retourzendingen) moeten voldoende gefrankeerd zijn. Niet of onvoldoende gefrankeerde zendingen worden door ons niet aangenomen. 

Schroomt u bij vragen, opmerkingen of onduidelijkheden zeker niet om contact met ons op te nemen, telefonisch (0487-513080) of via ons contactformulier.